22/10/2010

Írjunk regényt 30 nap alatt!

A NaNoWriMo nem más, mint National Novel Writing Month, vagyis Nemzetközi Regényíró Hónap. Ez az esemény minden év novemberében kerül megrendezésre, és a lényege a következő: a hónap folyamán írni egy legalább 50.000 szó terjedelmű regényt - ez körülbelül 1667 szót jelent naponta.

Tavaly hallottam először a NaNóról, de akkor korántsem éreztem magam elég elhivatottnak és kitartónak ahhoz, hogy bele is vágjak. Nemrég viszont belegondoltam, hogy minden lelkesedésem és magabiztosságom ellenére milyen szánalmasan keveset is írtam az utóbbi időben. Ha nincs valamiféle ösztönző tényező, hajlamos vagyok addig halasztani mindent, amíg csak lehet. A NaNóban számtalan dolog motivál: az időkorlát, a bizonyítási vágy, hogy igenis meg tudom csinálni, és újabban az, hogy az oldalon van magyar csapat, ahol mindenki ugyanazért a célért küzd és biztatja a másikat.

Nagy problémám, hogy újra meg újra megrágom, amit írtam, és ahelyett, hogy haladnék előre a történettel, csak javítom a már meglévőt és nem jutok sehová. A NaNóban nem számít, mennyire jó vagy rossz, amit írsz, csak legyen meg az 50.000 szó. Átírni, csiszolni ráér később, itt a mennyiség áll a minőséggel szemben. Egy hónapra ki kell majd kapcsolnom azt a belső hangot, ami folyamatosan bökdös írás közben és javításért kiabál, és úgy érzem, ez mindenképpen nagyot lendít majd a jelenlegi irományom állapotán.

Íme egy szórólap, amely néhány szóban kifejezi a NaNo lényegét.

Ha valaki kedvet kapott hozzá, itt a hivatalos weboldal, ahol további infók találhatók és regisztrálni lehet, utána pedig feltétlenül erősítsétek a magyar csapatot! Elég sok tagja van már, az idei cél pedig nem más, mint hogy közösen elérjük az egymillió szót, és lekörözzük Kínát ;)

No comments:

Post a Comment