15/07/2011

Interjú az íróval - Kae

Elég régen volt bejegyzés ebben a rovatban, ezért úgy gondoltam, itt az ideje egy újabb interjúnak. A blog mai vendége Kae, aki amellett, hogy az Imagine egyik adminja és az Imagine Magazin szerkesztője, az oldalon íróként is aktívan szerepel. Feltettem neki néhány kérdést, a válaszait most ti is elolvashatjátok.

Mióta írsz, és hogyan kezdted el?

Gyakorlatilag amióta csak az eszemet tudom. :) Alsó tagozatos koromban már saját verssel indultam egy versmondó versenyen. Viszont azóta se nagyon írtam verseket, inkább a saját világomat építgetem. Barátnőmmel kezdtük el lejegyezni, miket játszunk a suliban, nehogy elfelejtsük… és hát azóta sem hagytuk abba.

Mit jelent számodra az írás? Vannak vele komolyabb terveid?

Nem is maga az írás játssza itt a központi szerepet, hanem a világ és a benne élő szereplők. Szeretném, ha egyszer könyv formájában is megismertethetném őket a nagyközönséggel, de tudok várni. Nem akarom elkapkodni a dolgot, inkább később, de minőséget szeretnék kiadni a kezemből. Jelenleg épp ezért talán inkább hobbinak tartom, de remélem, hogy nem marad mindig az.

Kik azok az írók, melyek azok a történetek, amelyek nagy hatással voltak rád?

Millió ilyen van, elsősorban fantasy történetek. J. Goldenlane nevét mindenképp meg kell említeni, de ő csak egy a sok közül. A szép, érzékletes kifejezések iránti szerelmemet alighanem Jókainak köszönhetem, a legtöbbet pedig Stephen King: Az írásról c. művéből tanultam. De olvasás közben alapvetően nem kerülök író üzemmódba, nem a szakmai fogásokat lesem, hanem élvezem a történetet.

Hogyan tudnád a lehető legrövidebben összefoglalni a jelenleg írt történetedet, hogy kedvet kapjunk az elolvasásához? 

Jelenleg egy romantikus fantasyn dolgozom, amelynek a tételmondatát éppen a Te cikkednek köszönhetően készítettem el. Így hangzik:

„Amikor a halottak szellemei váratlanul elhagyják híveiket, egy szeleburdi fiatal papnő és társa, a lelki békéjéért küzdő démon harcos indul útnak, hogy kiderítsék, mi áll a háttérben – csakhogy küldetésük sikere sem a Szárnyas Korona lovagrendjének, sem néhány tiltott mágiát űző, rejtélyes varázslónak nem áll érdekében.”

További művek is vannak tervben, illetve folyamatban, de róluk egyelőre nem érdemes szót ejteni.

Milyen szokásaid vannak az írással kapcsolatban? 

Alapvetően a karakterekből indulok ki, illetve egy nagyon régi koncepciót építgetek tovább. A lehetőségeimet erősen behatárolja, hogy van egy pici gyerekem, aki sok időt és foglalkozást igényel. A fenti művemhez előre szoktam gondolkodni, az elkövetkező pár fejezetet általában részletesen tudom már, a távolabbiakat pedig csak nagy vonalakban, eddig ez a munkamódszer bevált. Egyik kedves ismerősömtől vettem át a szokást, hogy elmegyek sétálni, és felmondom a telefonomra, ami foglalkoztat, aztán itthon kijegyzetelem. Sok-sok apró részletet köszönhetek ennek az ötletnek.

Úgy tudom, nem csak magyar, de angol nyelven is alkottál már történetet. Igényelt ez másfajta megközelítést? Ha igen, mennyiben?

Igen, természetesen, mivel az angolt nem anyanyelvi szinten beszélem, illetve mert szokásomtól eltérően ebben az esetben fanfictiont írtam a Dragon Age világához.

Ha találkozhatnál egy fiktív szereplővel, ki lenne az és miért?

Akármelyik karakteremmel szívesen összefutnék. Imádom őket egytől egyig, van köztük olyan is, aki már tizennyolc éve boldogít a „létezésével”. :)

Hol olvashatunk tőled?

Leginkább az Imagine-en érdemes, de a Merengőn is fellelhető vagyok. A fenti történetem linkje pedig: http://fictions.hu/imagine/viewstory.php?sid=2008 Blogot is vezetek a http://kaevilaga.blogspot.com címen, itt elsősorban a frissítésekről adok hírt, szavazásokat vezetek le, és szeretettel fogadom az olvasói véleményeket.

Köszönöm szépen a lehetőséget!

Én köszönöm Kae-nek, hogy válaszolt a kérdéseimre! A diktafonozás különösen jó ötlet, érdemes kipróbálni. :)

Ha valaki kedvet érez, hogy hasonló interjú alanya legyen és megismertesse magát velünk, írjon nyugodtan. 

No comments:

Post a Comment